Cum să readuci energia în grup?

Energizer-ele sunt o modalitate excelentă de a spori nivelul de energie al grupului tău și de a-i stimula atenția. Aici sunt câteva exemple care se vor dovedi a fi de ajutor!

 

 

 

Jocul coordonării

Participanții vor fi împrăștiați prin cameră, stând așezați pe scaune. În 3 minute ei trebuie să creeze o strategie care le va permite să urmeze următoarele reguli:

- mereu, trebuie să fie 4 persoane care stau în picioare;

- nici o persoană nu trebuie să stea în picioare mai mult de 10 secunde deodată;

- după ce a stat o dată în picioare, o persoană trebuie să aștepte ca toți ceilalți să stea în picioare astfel încât să poată sta încă o dată în picioare (toate persoanele trebuie să participe);

După ce s-au decis asupra strategiei, participanții vor primi permisiunea de a încerca acea strategie, cu obiectivul de a juca jocul, fără oprire, timp de 3 minute. De câte ori încalcă o regulă se resetează cronometrul.

 

 

Contact vizual

Participanții vor fi asezați în cerc.

Ei vor fi instruiți să aleagă, la întâmplare, câte o persoană din grup și să schimbe locul cu aceasta. Regula jocului va impune ca ei să facă acele schimbări în timp ce mențin permanent contactul vizual unii cu ceilalți.

 

 

Liderul dansului

Un participant va părăsi camera. Ceilalți vor alege un lider și, cu ajutorul, muzicii de fundal, vor începe să repete mișcările de dans pe care liderul le face. Liderul nu trebuie să facă aceeași mișcare pentru mai mult de 10 secunde.

Când persoana de afară se va întoarce, el/ea va trebui să identifice liderul, observând cine inițiază schimbările.

 

 

1,2, BOOM!

Participații vor sta în cerc.

Ei trebuie să numere de la 1 la…până unde pot! ☺ Regula este ca de fiecare dată când numără un multiplu de 3 (ex. 3, 6, 9, 12…) sau o cifră care conține 3 (ex. 13, 23, 31,…), ei trebuie să înlocuiască acel număr cu un ”BOOM!” răsunător (ex. 1, 2, BOOM, 4, 5, BOOM!,..., 10, 11, BOOM!, BOOM!, 14, 15...). Cine va greși va ieși din joc pentru o tură!

 

 

Call me maybe

Această activitate este și o modalitate amuzantă de a împărți oamenii pe echipe.

În funcție de numărul de grupuri pe care dorești să le creezi, vei distribui, în mod egal, hârtii de diferite culori fiecărui participant. De exemplu, dacă ai 14 participanți și vrei să-i împarți în 3 grupe, vei distribui, în mod egal, hârtii de 3 culori (5 roșii, 5 albastre și 4 verzi).

Participanții vor trebui să-și imagineze că pe acea hârtie sunt trecute numerele lor de telefon. Vei pune melodia lui Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe. Pe această melodie, participanții se vor plimba la întâmplare prin încăpere, dansând. De fiecare dată când vor auzi "Here's my number" (unul dintre versurile melodiei), vor trebui să își dea”numărul de telefon” făcând schimb de hârtii colorate unul cu celălalt.

Jocul poate continua până ce cântecul ia sfârșit sau până când trainer-ul consideră că participanții s-au distrat suficient. La final, participanții vor fi rugați să se grupeze în funcție de culoarea hârtiilor.

 

 

Teatru de păpuși

Participanții vor fi poziționați într-o anumită zonă a încăperii, preferabil într-una de formă rectangulară.

Trainer-ul va lua o hârtie A4, care va reprezenta podeaua încăperii.

După cum trainer-ul înclină sau îndoaie hârtia, participanții trebuie să-și imagineze că și podeaua face la fel și vor trebui să se adapteze la această situație (de ex, înclinându-se în direcția opusă, sărind când se produce o mișcare bruscă a hârtiei).

 

 

Evoluție

Sunt 6 stagii ale evoluției: amibă, pește, pasăre, maimuță, om, Zen.

Fiecare dintre aceste stagii sunt caracterizate de o mișcare sau un sunet specific (ex. când devi o maimuță trebuie să te scarpini în cap și să spui "ugh, ugh"). Trainer-ul va alege și le va arăta participanților mișcările specifice pentru fiecare dintre cele 6 stagii.

Toți participanții vor începe ca amibii și vor trebui să evolueze până la stagiul de Zen. Pentru a face asta, de fiecare dată când întâlnesc pe cineva cu o evoluție asemănătoare (de ex. un pește întâlnește un alt pește), vor juca jocul "foarfecă, piatră și hârtie" (piatra învinge foarfeca, foarfeca învinge hârtia, hârtia învinge piatra). Dacă câștigă împotriva unei alte persoane, evoluează la nivelul următor. Dacă pierd, involuează la un nivel inferior.

Când un participant devine Zen se îndepărtează de joc și rămâne într-o poziție de rugăciune.

Jocul continuă până ce majoritatea participanților devin Zen sau până ce trainer-ul decide că a trecut suficient de mult timp și oamenii au suficientă energie.

Language

Choose your preferred language