Auto-reflecție

Dacă fiecare experiență nu este urmată de o auto-reflecție, rezultatele de învățare nu vor fi obținute cu ușurință! Aici sunt câteva activități care pot ajuta participanții să fie mai conștienți de procesul lor de învățare.

 

 

 

Prezentarea proiectului și a rezultatelor de învățare

În cursuri de formare, este foarte important pentru participanți să fie conștienți de procesul de învățare și structura acestuia, pentru a înțelege mai bine experiențele de care vor avea mai târziu parte. Din acest motiv, încă de la început, trainer-ul ar trebui să prezinte un program de formare și ar trebui să exploreze, împreună cu participanții, rezultatele acestuia de învățare.

 

 

Punctele cardinale

Acest exercițiu poate facilita auto-reflecția participanților în legătură cu nevoile lor de învățare. Camera va fi împărțită în 4 sectoare, liniile folosite vor fi orientate către cele 4 puncte cardinale. Fiecare dintre aceste direcții va reprezenta un tip de personalitate, după cum urmează: Nord – oameni mai orientați spre planificare și spre o imagine de ansamblu; Vest – oameni mai orientați spre relații; Sud – oameni mai orientați spre acțiune, spre a-și urma instinctele; Est – visători și oameni conduși de imaginație.

Participanții vor fi rugați să se așeze în funcție de personalitatea lor și să reflecteze asupra felului în care aceasta le influențează relațiile și comunicarea care hrănește relațiile. Începând cu aceste auto-reflecții (pe care unii le vor împărtăși, de asemenea, cu grupul, dacă vor dori asta), participanții vor fi nevoiți să se gândească care sunt punctele lor forte în ceea ce privește comunicarea și relațiile, ce ar dori să îmbunătățească și care sunt nevoile lor de dezvoltare.

 

 

Jurnalul de învățare

Un dosar care conține o scurtă descriere a fiecărei sesiuni și un spațiu în care participanții pot scrie care sunt, după părerea lor, cele mai importante lucruri pe care le-au învățat, va fi oferit fiecărui participant. Trainer-ul ar trebui să ofere timp, la sfârșitul fiecărei sesiuni, pentru ca ei să poată nota aceste informații. Mai mult, unii participanți pot să împărtășească și viziunea lor asupra rezultatelor personale de învățare.

 

 

Plan de dezvoltare personală

Având în vedere nevoile personale și rezultatele de învățare așteptate de la curs, participanții vor primi un formular pe care îl vor folosi pentru a schița un plan de dezvoltare personală. Mai mult, folosindu-se de programul cursului, ei vor trebui să identifice sesiunile pe care le consideră cele mai utile pentru dezvoltarea lor și cele la care pot aduce o contribuție, conectând astfel așteptările și contribuțiile lor la curs.

Aici este un model pentru un potențial plan de dezvoltare personală:

Plan de dezvoltare personală

Language

Choose your preferred language