Ce anume trebuie să iei în considerare atunci când folosești clipurile video în comunicare?

În era multimedia, clipurile video sunt folosite tot mai mult. Ca să îți imaginezi proporțiile, doar pe YouTube, una dintre cele mai populare platforme de distribuție video, 300 de ore de videoclipuri noi sunt încărcate în fiecare minut. Asta înseamnă că 12 zile și jumătate de film continuu sunt create în fiecare minut.

În timp ce filmările profesionale necesită destul de multe aptitudini și, de asemenea, echipament și software potrivit, există unele rezultate foarte bune, care pot fi obținute de amatori, atâta timp cât unele aspecte de bază sunt luate în considerare.

Ce trebuie să luam în considerare când folosim clipul video în comunicare?

 

 

 

Exercițiu practic

Festivalul de film

Participanții vor deveni critici de film într-un”festival de film” pe care îl vei prezenta. Trei video-uri vor fi difuzate și pentru fiecare, participanții vor trebui să-și spună părerea cu privire la:

scenariu;

stilul video-ului folosit;

felul în care a fost filmat (poziția camerei, folosirea adecvată a hardware-ului, calitatea filmării și a sunetului etc);

"actorii";

decorul, textul și alte instrumente vizuale, muzica etc.

În timp ce participanții oferă feedback, trainer-ul ar trebui să noteze fiecare aspect care s-a discutat și, la sfârșit, împreună cu participanții să întocmească o listă cu AȘA DA și AȘA NU în ceea ce privește crearea unui clip video.

Aici sunt 3 filme care pot fi folosite. Fiecare dintre ele a fost făcut de tineri care lucrează cu organizația noastră, care nu au avut experiență anterioară și care au beneficiat de resurse minime în ceea ce privește hardware-ul și software-ul utilizat:

 

 

 

Exercițiu practic

Folosirea clipurilor video în comunicare

Adună-ți echipa și gândiți-vă la diferite modalități prin care ați putea crea un clip video care prezintă cel mai important serviciu adus de organizația ta, publicului său țintă. Pentru început, puteți utiliza internetul pentru a vă inspira din proiecte similare sau din video-uri care folosesc diferite stiluri și tehnici.

Decide about:

Serviciul pe care vreți să-l promovați, interesul pe care potențialii privitori îl pot avea și principalul mesaj al clipului;

Stilul video-ului pe care îl veți folosi;

Scenariul pe care voi îl veți aduce la viață, incluzând acțiunea, scenele, actorii implicați, decorul necesar etc;

Locurile în care veți filma;

Resursele pe care le veți folosi.

Pentru a exersa dar și pentru a avea mai multe materiale atunci când veți edita, filmați aceeași scenă din unghiuri diferite și de la distanțe diferite.

După ce editați filmulețul, arătați-l prietenilor voștri și cereți-le să fie sinceri, faceți schimbările necesare și publicați-l pe pagina organizației voastre și/sau pe pagina de social media.

Întrebări pentru reflecție:

- Cum v-a plăcut crearea video-urilor?

- Vedeți îmbunătățiri la video-urile create acum, comparativ cu cele făcute înainte de exercițiu?

- Considerați că video-urile sunt o metodă de comunicare folositoare pentru ONG-urile voastre?

Language

Choose your preferred language