Cum să faci față unor conversații dificile sau chiar unor conflicte?

După cum s-a menționat înainte, lucrurile nu sunt întotdeauna lapte și miere și în cele din urmă va trebui să abordezi un coleg sau un voluntar pentru a îi explica faptul că există lucruri pe care ar trebui să le schimbe despre sine. Când acest lucru se va întâmpla este bine să ai în vedere următoarele sfaturi și, de asemenea, să ai în vedere exemplele oferite pentru a vedea cum pot fi gestionate diferitele conversații dificile. Acest lucru va preveni transformarea unei simple cereri într-un conflict din care toată lumea va avea de pierdut. Mai mult decât atât, chiar dacă următoarele exemple se vor referi la voluntarii SEV, aceeași abordare poate fi la fel de eficace și în ceea ce privește personalul organizației sau voluntarii locali.

Aici sunt câteva sfaturi despre cum să gestionați situații care pot duce la conflict:

Comunicarea pre-conflict

 

 

 

Exercițiu practic

Gestionarea situațiilor de conflict

După prezentarea trucurilor anterioare despre gestionarea conflictelor roagă 8 participanți să se grupeze în două echipe care să interpreteze o situație conflictuală între un voluntar și organizația sa. Acordă-le câteva minute pentru a schița un scenariu.

În cazul ambelor piese, la început audiența va sesiza conflictul. După asta, piesa va fi repetată dar de această dată, orice persoană din audiență poate să înlocuiască unul dintre personajele piesei, dar nu personajul voluntarului. Prin această înlocuire se așteapta ca noul actor să aducă o schimbare care va rezolva conflictul. Dacă acest lucru nu se întâmplă și nu se generează o soluție, un alt personaj poate fi înlocuit. Aceste schimburi trebuie să continue până conflictul este aplanat.

Întrebări pentru reflecție:

- A fost dificilă aplanarea conflictului?

- Poate aceeași strategie să fie utilizată în realitate?

- Care au fost abordările pe care le-ați folosit și voi și care sunt cele pe care ar trebui să le folosiți atunci când gestionați conflicte la locul de muncă?

Language

Choose your preferred language