Cum se schimbă comunicarea?

 

 

Comunicarea în secolul 21 nu se mai referă doar la transmiterea de texte sau discursuri într-un singur sens; se referă la transmiterea unui conținut interactiv!

 

 

Dezvoltarea multimedia, creșterea ratei de penetrare si Internetului și a numărului de dispozitive mobile, care ne permit să rămânem conectați oriunde și oricând, au schimbat în mod semnificativ modul în care comunicăm. Iar această schimbare nu se referă doar la canalele pe care le folosim pentru a transmite mesajul nostru. Este adevărat că acum există mai multe moduri în care putem face schimb de informații, moduri pe care nu ni le-am imaginat în urmă cu câțiva ani. Cu toate acestea, schimbarea cea mai importantă este alta: după experimentarea acestor noi canale de comunicare oamenii au început să respingă informațiile prezentate într-un mod liniar, tradițional. Ei nu doresc doar să citească despre ceva; ei vor sa experimenteze ceea ce citesc. Iar acest lucru poate fi realizat doar prin includerea de fotografii, video-uri, aplicații interactive sau chiar experiențe multi-senzoriale.

Având în vedere abundența de informații pe care le putem accesa acum prin intermediul Internetului un text simplu are șanse mari de a fi ignorat dacă nu este însoțit de o fotografie reprezentativă, un videoclip sau un alt fel de interacțiune. Ziarele pierd un număr mare de cititori, care sunt acum mai interesați de citirea informațiilor de pe Internet, unde pot găsi un conținut îmbogățit și interactiv, care este ușor de accesat de oriunde.

Mai mult decât atât, Internetul și social media oferă practic oricui posibilitatea de a comunica public informații care nu mai sunt filtrate de către editorii unor publicații sau, cum se întâmpla uneori, de către interesele care se ascund în spatele lor. Acest fapt nu doar pune presiune pe comunicatori, forțânu-i să fie mai transparenți și mai onești, dar a și permis ca inițiative mici să crească în importanță mai ușor și chiar să creeze schimbări structurale în societatea lor. Se poate ușor observa cum, în ultimul timp, aproape fiecare revoluție comportamentală, demonstrație de mare amploare sau revoltă din întreaga lume a fost inițiată sau are o componentă importantă de social media.

Aceste noi posibilități de răspândire a unui mesaj aduc, de asemenea, un alt element în ecuație. Grupul căruia se adresează este mai eterogen, mai divers decât cel al mijlocelor tradiționale de comunicare în masă. În consecință, mesajele transmise prin intermediul acestor noi tipuri de media trebuie să fie acum formulate cât mai simplu posibil, astfel încât să poată fi înțelese de către oricine, indiferent de originea sa. În plus, clipurile video, fotografiile, informațiile grafice și animațiile sunt inutile dacă nu rezonează cu privitorul prin oferirea de autenticitate. Nu mai este suficient să transmitem doar informații, trebuie să transmitem o poveste.

Mai mult, aceeași accesibilitate a mass-mediei are, de asemenea, un alt efect important: permite părților interesate să fie mai vocale. Un grup mic de oameni nemulțumiți de un proiect se poate transforma în mase mari de oameni care luptă pentru ceea ce este corect. Nu de puține ori chiar și proiecte mari sunt anulate din cauză că părțile interesate nu au fost consultate corespunzător.

În comunicarea profesională, cel mai adesea, în competiția dintre două proiecte diferite, se întâmplă ca proiectul cu o prezentare mai bună și cu o strategie de comunicare mai bună să primească sprijin, chiar dacă celălalt ar fi avut un impact mai mare. Acest lucru se întâmplă deoarece rezultatul acelui proiect nu a fost prezentat factorilor de decizie astfel încât aceștia să-i poată înțelege valoarea.

Mai mult decât atât, referindu-ne la același mediu, având în vedere globalizarea cu care ne confruntăm în prezent, comunicarea în echipă trebuie să ia în considerare nu doar mesajul, ci și diferențele culturale care există între membrii.

Care poate fi concluzia scurtă a constatărilor de mai sus? "Comunicarea în secolul 21 nu mai este doar o transmitere de texte sau discursuri într-un singur sens; este vorba despre despre o transmiterea unui conținut interactiv! ". Pentru a lucra eficient trebuie să utilizăm cât mai mult din tehnologiile existente în acest moment, să integrăm clipuri video, audio și caracteristici interactive și să comunicăm într-un mod autentic, transparent și onest, cu un puternic accent pe aspectele emoționale!

Language

Choose your preferred language