Ce trebuie să luăm în considerare atunci când comunicăm la birou?

Comunicarea la birou nu este nici complicată, nici foarte simplă. Fiecare dintre noi are competențe de bază în interacțiunea cu celălalt. Totuși, lucrurile nu sunt întotdeauna minunate și ușoare, iar uneori acest lucru provoacă apariția conflictelor. Oamenii sunt mai mult sau mai puțin satisfăcuți de colegi, unii își fac treaba mai bine în timp ce alții încă trebuie să-și îmbunătățească activitatea, ce este normal pentru o persoană nu este neapărat potrivit pentru celălalt. Mai mult decât atât, atunci când se lucrează cu voluntari există unele particularități care trebuie luate în considerare, interesul și motivația lor fiind oarecum diferite de cele ale personalului organizației. În astfel de situații comunicarea devine foarte importantă pentru păstrarea unei bune dinamici de grup și pentru menținerea motivației de a lucra în echipă.

În timp ce fiecare situație necesită abordări diferite, există unele aspecte care ar trebuie luate în considerare pentru ca o discuție să se termine cu rezultate mai degrabă decât cu conflicte.

Aici este o listă cu aspecte care ar trebui luate în considerare atunci când se comunică cu personalul sau cu voluntarii.

De ce ar trebui să se țină cont în comunicarea la birou?

 

 

 

Practical exercise

Comunicarea cu personalul și voluntarii

Împarte participanții în grupe de câte 3 sau 4 persoane și acordă fiecărei grupe câte o pagină din listele cu AȘA DA și AȘA NU referitoare la comunicarea cu voluntarii organizației.

AȘA DA și AȘA NU în comunicarea cu voluntarii organizației.

După ce le-au analizat, fiecare echipă va trebui să pregătească două jocuri de rol scurte. Primul va fi despre situația ideală prezentată. Al doilea va fi despre greșelile care sunt făcute de obicei în comunicarea în cadrul unei echipe. Audiența va trebui să identifice greșelile, trainer-ul le va nota și un ghid scurt despre comunicare va fi creat ca și concluzie a acestui exercițiu.

 

Questions for the debriefing:

- Ați comis vreodată ”greșelile” prezentate?

- Fără să numiți, există vreun coleg de al vostru care comite acest gen de”greșeli”?

- Puteți să identificați câteva îmbunătățiri pe care ar trebui să le faceți în ceea ce privește felul în care interacționați cu personalul organizației voastre?

Language

Choose your preferred language